יום חמישי, 4 בינואר 2018

פרלה וו פרנסס?


אפשר לשתות יין א לה פרנס בישראל וזאת במושב אבני איתן בגולן, אצל החברים הנפלאים מיקב דומיין סרור

החיוך שעלה על פני שראיתי את אילן זעפרני, לשעבר יקב אורטל, אין לתאר, כי האיש הזה שיין נוזל בעורקיו יודע לעשות יין והחיבורים עם השותפים ליקב שהם ממוצא צרפתי גרם לו להגיד את המשפט הבא: ביקב הזה עושים יין ישראלי במבטא צרפתי.

היקב נוסד ב 2013 ויושב באבני איתן  ישוב דתי בדרום רמת הגולן, 30 דונם של כרמים יש ליקב, מסביב ליישוב ובעתיד הקרוב עמוד להיפתח מבנה חדש ומרכז מבקרים סמוך לישוב ועל גדות נחל אל על.

הקו המנחה את יינני היקב, אילן ואיתי להט, צרפת ורק צרפת, בעיקר אזור בורדו, כתוצאה מכך נבחרו חביות עץ אלון צרפתי מאזור אחד ובכך לשמור על אחידות.

החביות מתחלקות לשליש חדש ושני שליש ישן והיין אינו שוהה יותר מ 18 בחביות, ככה שנחסך מאיתנו מיץ נגריות.

כל התנהלות הבציר, שימוש בשמרים, עניין החביות, התססות, הכל פועל כאילו היקב נמצא בצרפת ולא בדרום רמת הגולן.

הזנים המככבים הם קברנה סוביניון, סירה, מרלו, פטיט ורדו, שנין בלאן, ויונייה.

בבציר הבא יתווספו ענבים מאזור מרום גולן וקדמת צבי, בגלל ששם הענבים מקבלים מנות קור גדולות יותר ואזי נקבל צבע בהיר יותר אבל טעם מרוכז יותר.

נכון להיום היקב מייצר 30 אלף בקבוק, הוא משמש גם כיקב שירות ומעוניין להרחיב את הנושא הזה בקרב אותם חובבי יין שרוצים לייצר יין מטרואר מקומי.



אז מה טעמתי וגם נהניתי?

שנין בלאן + ויונייה 2017

לא שילוב קונבנציונלי אבל מרתק  - 60% שנין בלאן שתסס במיכל נירוסטה ו 40% ויונייה שעבר תהליך תסיסה בחבית ואף אחד מהם לא עבר תסיסה מלולקטית.

באף היו שפע ריחות טרופיים עם שילוב של ריח מינרלי ואחרי מספר ערסולים עלה הריח החמאתי, הפה היה דומה מאד לאף בתוספת מליחות ומרירות קלה בסיום.

היין בהחלט פנוי לשתייה עכשווית וגם בעוד שנתיים

רוזה 2017 –

100% גראנש, יין סמוק וצלול

אף מאד עמוס בפירות טרופיים, הפה מלא בפרי אבל חסר מתיקות, יובש מוחלט ביין, בהחלט יין שיכול ללוות ארוחה או סתם על המרפסת\חוף ים\גינה לעת ערב עם צלחת ענבים ןגבינה משובחת,  אם כבר צרפת אז עד הסוף



סירה 2014

100% סירה 18 חודש בחביות, חדשות וישנות, חביות מעמק הלואר, הרעיון הוא שהעץ לא יאפיל על העינב

אף פירותי מאד אבל לא בשלות ולא בוסר, ריח של רעננות נעימה, בפה יש נגיסות תפוח, מעט מאד פלפל בסיומת וזה יין שיכול להחזיק ארוחה שלמה, ממנה ראשונה ועד קינוח, כי הוא נפתח יפה מאד לאחר שעה



קלו ד'סורו 2014

בלנד של קב"ס, מרלו וסירה, 12 חודש חבית, אף מלא ריחות של פירות בשלים וגם הפה עמוס בטעמי תפוח, שוקולד ופלפל שחור שרק עכשיו נגרס

זהב אדום 2014

גם הוא בלנד, קב"ס 80%, סירה ומרלו, 18 חודש חביות, אף ופה שווים, פלפל, קפה, תפוח בשל

הוא בהחלט טוב לשתיה עכשווית, או בעוד שנתיים, או עשר, מה שבא לכם








היקב הוא כשר!



לסיכום: יקב מוצלח, יינות טעימים ועשויים נכון, היין מוכן לשתיה עכשווית או להשכבה ארוכה, רואים שיש מקצועיות ואהבה ליין.

VFM – לא ממש, ציפיתי לשמוע מחירים זולים, חבל כי השוק צריך כאלה דברים טובים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...