יום חמישי, 15 בדצמבר 2016

מישהו שומר על החזון של הרוטשילדים

אזור זכרון, בקעת הנדיב, שפיה, אלונה והר חורשן  הוא אזור ירוק כל השנה ובכל עונה יש לו מה להגיד, רוטשילד הזקן ידע שזהו מקום טוב לטעת גפנים ליין ובכך סימן את האזור כאזור יין - טרואר מקומי.
זהו אינו טרואר קל, אדמה שחציה סחף וחציה גיר, מדרונות שאינם תלולים מאד, בקיץ חם ולח ובחורף קר, אבל כן יש כמות נדיבה של משקעים.
זו אולי הסיבה לכמות הנכבדת של יקבים שצצו באזור, חוץ מיקבי כרמל ובינימינה הגדולים, יש לנו באזור את תשבי, אלונה, אייל, בר מאור, סלומון, סומק, ארנס, ארגוב, פויזנר, זימנבודה ועוד כמה שבטח פרחו מזכרוני.
כולם מגדלים את הענבים באזור היקבים שלהם ומוציאים יינות נפלאים ובכך משמרים איך שהוא את חזונו של אדמונד דה רוטשילד. לא כולם כשרים אבל כולם שווים!

איש חזון נוסף הוא גולן תשבי, היינן של יקב תשבי,  מדהים לראות את התור שמשתרך ליד מיכל היין בו נמכר יין שולחני טוב במחיר שפוי, בכלל לתשבי יש יינות שולחניים במחיר נמוך ובאיכות טובה וכמובן את הסדרה הגבוהה לאלה שרוצים משהו כבד יותר ועוצמתי.
במתחם העצום ישנה מסעדה חלבית טובה, מאפיה ששווה לשבור כל דיאטה בגלל, חנות יין ושוקולד של וורונה, בימי שישי ישנה מעשנת שפולטת בקצב מסחרר בשר טעים לזלילה במקום או לקחת הביתה ויש את הג'ינגי גולן עם המכוניות המשופצות שלו שרק עושה טוב לאנשים. לתשבי עוד מסעדה גם היא חלבית במדרחוב בזכרון שמהתנור שלה נפלטות פיצות אלוהיות....למות.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...