יום ראשון, 4 בדצמבר 2016

חיפה מתעוררת

חיפה האדומה כבר לא אדומה והיא כבר לא נרדמת בתשע בלילה, יש מקומות לבלות ויש קצת מסעדות שמתחילות לשנות את המצב הקולינרי בעיר שעד עכשיו חומוס ודומיו היו הלהיט היומי.

נכון שיש מסעדות בחיפה שהן לא מזרחיות אבל הן מועטות, חלקן התחילו בטוב וצנחו מטה, חלקן מצויינות שלא מחזיקות לצערי מעמד ע"ע כולא וחלקן כנראה פה כדי להשאר והבה ונחזיק להן אצבעות.

על שתיים מהן אני אספר לכם עכשיו ואני מציעה שתבואו לאכול ולתת תמיכה וחיזוק.

אישפיש
שם מצחיק למסעדת דגים מצויינת, על חורבות וואלה המיתולוגית, הרים אבירם שטיימינץ השף מסעדת דגים ופירות ים כיאה לעיר נמל.
התפריט מורכב מספיישלים וממספר מנות לא גדול אבל מאד ממצה של מה שהים נותן, לפתיחה מקבלים שש פנכות עם סלטים במיגוון משתנה, לחמניות שום שנאפות בבמקום, את הדגים אפשר לקבל במבחר צורות וגם פירות הים שוחים להם במספר מגוון של רטבים, שהם מעניינים ביותר ולא מפריעים לטעם השרימפס או הדג.
יש גם סטייק פילה מוצלח ומנת ילדים לכאלה שדגים זה לא הים שלהם.
המרק דגים הוא מנה בפני עצמה ובכלל המנות שם גדולות להפליא.
הקינוחים הם הפתעה בפני עצמה וכדאי לפחות לקחת שניים מהמבחר ולהתחלק בביסים.
יש בירה מהחבית של מלכה ויש מבחר יפה של יינות ישראלים וקפה מצויין, שירות נהדר ורק בעיית חניה קלה, אבל חניון פנורמה הקרוב יעזור לכם






איטליאנו דה לה קוסטה

אם השם חמודי עוקלה מוכר לכם זה סימן שאתם צופים נלהבים של תוכניות בישול, חמודי הוא בוגר משחקי השף, מסעדות תל אביביות וגם עבר דרך מגדלנה ועבד בצמוד לז'וזו חנא, מהיום חמודי הוא השף של המסעדה האיטלקית\חיפאית שנמצאית באחד הלוקיישנים הטובים בעיר, תחנת הרכבל התחתון בבת גלים, עם הפנים לים.
במרכז המסעדה ניצב לו תנור לבנים גדול המספק פיצות ופוקאצ'ות כמו באיטליה, בכלל לרגע חשבתי שאני בנאפולי, האוכל במסעדה היה לי יותר טעים מזה שאכלתי לאחרונה בארץ המגפיים.
תפריט בנוי טוב עם טעימות מכל המנות האיטלקיות, כמו ארנצ'יני ופיצה, קנולי וקנלוני, באמצע יש קצת ישראל, יינות ישראלים מעולים ביחד עם איטלקים טובים, יין הבית נמכר במחיר מצויין והוא מרלו של יקב ג'סקלה המעולה.
ניתן להרכיב ארוחה רק מהמנות הראשונות להוסיף איזו פוקאצ'ה וקינוח וללכת לחלום על ארמני, או לבוא חבורה של מייטיבי לסת ולטעום מהתפריט ולחלוק במנות כי הן בהחלט גדולות ומשביעות ושוב לא לוותר על קינוח, על אספרסו דופיו, להסתכל על הים ולהגיד: אך חיפה, חיפה, לו רק היית באיטליה.

סאלוט!





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...