יום שבת, 5 באפריל 2014

חג יין שמח

בפסח מיצווה לשתות ארביע כוסות בליל הסדר, אז נגיד שכל כוס תבוא מיקב אחר ולאליהו הנביא נשים רק מיץ ענבים ולקינוח גם נשתה יין, בקיצור חג פסח הוא חג יין למהדרין, כי ישם גם סדר שני של גלויות ויש חול המועד וערב חג שני ואיזו מימונה לקינוח.............................
הימים הם ימי טרום פסח והיקבים מקפידים להשיק יינות לקראת הסדר, זה גם זמן טוב לעשות סדר במדור היין אצלכם בבית, בטוח תמצאו שם להיטים לוהטים.

ההתחלה שלי בסדר ההשקות התחילה טוב עם יינות יקב אלונה, שהוציאו לא מזמן את יינות 11 המעולים שלהם ורוזה 13 שיגרום לכל חובב רוזה לקפץ.

יקב פויזנר הוציאו יינות מ2010 ומ2011, מרלו, סירה קב"ס ובלנד  -  כאשר הסירה והבלנד היו משובחיםםםםםם ביותר
יינוצת שהיו 15 חודש בחביות, שליש ישנות והשאר בחדשות, יינות מאד מרוכזים, עם אורך חיים ארוך, לייק בהחלט.

יקב סלומון גם הוא הוציא את סדרת 2011 לאור ועל הדרך גם שרדונה 13 שלא דומה לכל שרדונה אחר שאתם מכירים, לא בצבע ולא בטעם, כי האזור בו נמצא הכרם, הוא לא אזור אופטימלי לשרדונה, אבל עם נגיש אותו מקורר היטב, זהו יין נגיש.
הקברנה 11 מוצלח, בכלל אזור בקעת אלונה טוב מאד בקברנה פרנק, ע"ע יקב אלונה, סתיו הוא בלנד שנעשה ב 06 ו 07 גם הוא יכול לשבת איתנו לשולחן הסדר ולשאול את הקושיות.....אבל המרלו של סלומון 11, יחכה עוד הרבה זמן, הוא עדיין אינו מוכן לשתיה גם לא שהוא פתוח שעה ויותר, נטעם אותו בעוד שנתיים ואז לא נצטער.


מי שלא בא לו על יינות אדומים לליל הסדר מוזמן לשתות רוזה, גם אדום וגם קל וההמלצות שלי:

רוסה  -  עגור
אלונה -  גראנש
רוזה יקב יזרעאל

זה גם הזמן לקנות את היינות במחירים שוויםֱ



המשך יבוא!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...