יום שבת, 22 במרץ 2014

מישהי הרימה את הכפפה



רותי בן ישראל היא אוצרת יין, אחת עם תעודה מארץ המגף, שיודעת הרבה על יין וגם איך מחדירים יין לראש הישראלי, היא גם גרה במקום מקסים, היסטורי, באזור בו בעצם התאהב גם רוטשילד ונטע שם כמה עשרות דונמים של כרמים שהם ולא אחרים הבסיס ליין הישראלי.
רבות נכתב על אזור זכרון והכרמל בנוגע ליין, כינו אותו גם הטוסקנה הישראלית.....להבדיל, כן? אבל בפועל לא קם מישהו ואיחד את כל הטוב באזור הזה לכדי, קואופרטיב או לכדי שת"פ, עד שבאה רותי עם רוח גבית מכמה יקבים והגתה את רעיון פסטיבל טעמים אזורי.
הפסטיבל יהיה במשך יומים בגני רמת הנדיב החוגגים שישים שנה להיווסדם, עם הרבה יין משובח, גבינות, לחמים ועוד כמה דברים טובים מהאזור, סדנאות שף עם שפים ממאסטר שף...(כמה שף במשפט אחד), אוכל רחוב בסגנון איטלקי, סדנאות טעימה מיוחדות מאד מאד, יהיו הסעות מרכבת בינימינה לגנים, ככה שיהיה לכם זמן להתפכח בחזור.....יהיה שווה לבוא.
השילוב של יין, אוכל, גנים יפים ואוויר טוב רק יעצימו את החוויה.
אני מצרפת בזאת את הקומוניקט של רותי:

פסטיבל "ארץ כרמים וטעמים"

פסטיבל יין אזורי, גני הנדיב 9-10/4/2014

 

פסטיבל "ארץ כרמים וטעמים" הינו פסטיבל יין אזורי ראשון שיזמה אוצרת היין רותי בן ישראל (בעלת תעודת סומליה מארגון Fisar האיטלקי).  

פסטיבל היין "ארץ כרמים וטעמים" יתקיים בתאריכים 9-10/4/2014 בגני רמת הנדיב המטופחים בו יציגו עשרות יקבים אזוריים, יצרני שמני זית ותוצרת חקלאית אזורית מחבל הארץ אשר כולל את האזורים הר הכרמל ומורדותיו, בקעת הנדיב ומושבות הברון – זיכרון יעקוב, בנימינה – גבעת עדה, עמק אלונה ועמק חפר.

פסטיבל "ארץ כרמים וטעמים" הינו פסטיבל יין אזורי ראשון שנעשה ביוזמה פרטית ולא ביוזמת ראשות מקומית כלשהי.

פסטיבל היין "ארץ כרמים וטעמים" יהיה הפסטיבל שיפתח את חגיגות "טעם המושבות" וחלק מציון 60 שנים לקבורתו של הברון אדמונד דה רוטשילד בארץ ישראל ובניית גני הנדיב להנצחת שמו של הנדיב שתרם ממרצו ומכספו לבניית הארץ בכלל ותעשיית היין בישראל בפרט. הפסטיבל נעשה בשיתוף ועידוד הנהלת רמת הנדיב שמאפשרים לראשונה מאז הקמת החגים לפני 60 שנים לערוך אירוע בגנים.

המבקרים בפסטיבל יקבלו עם כניסתם כוס יין לטעימות ומפה אזורית ייחודית שעליה יסומנו כל המציגים. בפסטיבל יוכלו המבקרים לטייל בין המציגים בגנים המטופחים, לבקר בדוכני היקבים השונים ולטעום את יינותיהם, לטעום שמני זית מקומיים, לצפות בהדגמות בישול וסדנאות נוספות, כל זאת בלווי הרכבי מוסיקה חיה להשלמת האווירה.

בין המציגים בפסטיבל ניתן לראות את יקב סומק, יקב שפיה, יקבי כרמל, יקבי בנימינה, יקב תשבי, יקב ארנס, משק אסמביה, יקב שירום, יקב ראובן, יקב אלונה, יקב אייל, יקב סלומון, יקב ארגוב, כרמי בת שלמה, יקב וורטמן, יקב שושנה,יקב מבצר עתלית, יקב דדה, יקב שגיא, יקבי רקנאטי, יקב אליגוטה, יקב עביה , יקב שדות ועוד מציגים כמו בית אל -מזון, ימה ספא יין, משק יובל, יש מיין, רוח שתות, איש הפסיפלורה, מסיק קיבוץ מגל, גבינות יעקובס, אגדת לחם ומסעדת מטעים .

כך יציגו בפסטיבל יקבים אזוריים שרובם גם מיצרים את יינותיהם מענבים הגדלים באזור וחלקם הם דור המשך של כורמים באזור זה. בפסטיבל יציגו יקבים וייננים צעירים המציגים לראשונה את יצירותיהם לצד יקבים גדולים וותיקים שיציגו יינות חדשים.

בפסטיבל יתקיימו סדנאות טעימה של יינות מיוחדים ויינות דגל של היקבים – פירוט בנושא זה יועבר אליכם בהמשך.

לאתר הפסטיבל - http://wine.carmelim.org.il/

לינק לרכישה מוקדמת של כרטיסים - https://www.tixwise.co.il/he/cramim2014

פסטיבל היין "ארץ כרמים וטעמים", גני הנדיב, 9-10/4/2014 בשעות 18:00-23:00.

מחיר כרטיס ברכישה מוקדמת – 80 ₪.

מחיר כניסה ברכישה במקום- 90 ₪.



 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...