יום שישי, 11 באוקטובר 2013

סוף בציר 2013

בימים אלו ממש, כאשר כבר לא מאד חם ואפילו קריר מסתיים לו בנחת בציר 2013. שנה לא קלה לתעשיית היין, יקבים נסגרו, נמכרו, הורידו כמויות, ביטלו בצירים, ייננים עברו מיקב ליקב, תהפוכות של ממש, שאת התוצאות נרגיש בעוד שנה לפחות.
2013 נתנה יד לזנים פחות מוכרים, זנים שהיו  תומכים בלבד, זנים שזהותם טושטשה ללא הכר בבלנדים והשנה הם יפרצו בגדול, אם ב 2012 ראינו ניצנים הרי שהשנה הניצנים הללו יפרחו ונראה יותר יינות זניים של פטיט ורדו, קברנה פרנק, גראנש, קרניאן, סמיון, מורבדר.
על פניו נראה שהחורף הגשום אשתקד גם הוא היה קצר הוא השפיע לטובה על העינב ומעניין יהיה לטעום את הבציר הנוכחי.
במקביל יקבים החלו להוציא את יינות 2011 לשוק, חלקם במצב שתיה וחלקם במצב שתיה בעוד שלוש שנים, 2011 לא הייתה איזו שנת בציר גדולה, ישנם הרבה יקבים שמעדיפים לתת לבקבוקים עוד קצת מנוחה על מנת להוציא אותם במיטבם.
ישנם גם מתיישני 2010 שיצאו בחוץ, שוב, לא להיט השנה, נעשו פה הרבה טעויות שיווקיות ומי שיכול השאיר את 2010 לעוד חודש חודשיים במנוחה.
אני מאד מקווה ששנת 2013 לימדה לקח את אלו שהוציאו יין לא מוכן למכירה במחיר לא שפוי ונשארו עם סחורה, אין בי שמחה לאיד, יש בי רק צער על אילו שלא משכילים לקרוא אתהשוק הישראלי ורואים רק כסף בעיניים.

להתראות 2013 בעוד שנתיים....................

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...