יום שבת, 11 במאי 2013

סנוב, ויסקי כבר שתית?

אנחנו עם של טרנדים, מה לעשות, בשנות השישים והשבעים שתו פה ויסקי כמו מים (איכות לא משהו) שתו פה מותגים שחלקם כבר לא קיימים כמו:
black & white
white horse
dimple
cuty shark
היו כאלה שקנו אצל הימאים בחיפה או ישרות מהיבואנים כמו נתן צבי ואקרמן, היו כאלה שקבלו מתנות מדודים מאמריקה, אבל באמת אף אחד לא נהנה מויסקי כמו שצריך להנות, שתו ודפקו את הראש.
בשנות השמונים שהתחילו לטוס לחו"ל אז הביאו JB או שיוואס וקראו להם בשמות שמפאת כבוד הבלוג לא אכתוב אותם, זה היה הטופ, לאט לאט נכנסו עוד מותגים ועוד שמות, חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות בשנות התשעים כבר כל בר\פאב מכובד יכולתם למצוא לפחות איזה סינגל מאלט אחד או שניים.
ויסקי אף פעם לא היה זול וויסקי לא שותים עם רד בול, לויסקי יש כבוד ופוזה, שותים אותו בכוס אולד פאשן כבדה, עם קרח או עם זיפ של סודה או מים מינרליים, לשתות ויסקי זה מחייב, לדעת מה אתה שותה ועם מי, ויסקי משובח לעולם לא ידפוק לך את הראש בכוס הראשונה, אלא רק יחמם את הלב.
היום יש מאות  מותגים, יש מקומות שמשקה הדגל שלהם הוא ויסקי, בעלי ברים נוסעים להשתלמות במיזקקות ומביאים את הידע אלינו, יש היום ויסקי שמיושן שנים בחביות, עם סיומות של פורט או של שרדונה, עם דבש או סינון כפול בכבול נותן טעם מעושן וכבד לחובבי הטעם, כמו טליסקר 18 שנה.
מקום כזה יש בתל אביב - נורמה ג'ין שמו, יש גם ג'ין ואת נורמה לא פגשתי אבל הנה לכם המשנה של הבעלים:


"נורמה ג'ין" הוא ביסטרו ווויסקי בר וותיק (אנחנו לא בטוחים אם אנחנו בני 8  או 9 השנה, ככה זה כששותים כל כך הרבה) המתמחה בוויסקי ובבירה ומחזיק באוסף הוויסקי מהגדולים בארץ המונה מעל ל-230 סוגים, נכון לעכשיו...
בתור חובבי וויסקי מושבעים חשוב לנו לקדם את תרבות שתיית הוויסקי, ובמהלך כל השנה אנחנו עושים פעילויות שונות בנושא: החל מוויסקי חודש קבוע, דרך ייסודה של "האקדמיה לוויסקי" שמרכזת מפגשיי טעימה בנושאים שונים, ועד להקמתה של "הוויסקיפדיה" – אנציקלופדיית הוויסקי המתפתחת-תמיד שאפשר למצוא באתר שלנו.
אבל גולת הכותרת מגיעה מדיי חודש מאי.
עם פרוץ חודש מאי אנחנו גאים להציג זו השנה השלישית את "סינגל מאי" – חודש וויסקי עשיר, חגיגי ומיוחד, שכל חובב וויסקי מקטן ועד גדול ישמח להתברך בו וליהנות מפירותיו.
במהלך החודש ניתן ללגום אצלנו מבחר סינגל מאלטים ובלנדדים מיושנים במחירים אטרקטיביים במיוחד שתכליתם היחידה לגרום לחובב הוויסקי המצוי הנאה מוויסקי מובחר ומשובח.
במהלך כל שבוע נציע מבחר שונה ומגוון של וויסקי איכותיים – במחירי הנחה מרשימים.
המטרה, כאמור – לאפשר לחובביי וויסקי מתחילים ומתקדמים כאחד ליהנות מוויסקי ברמה הגבוהה ביותר ומהמגוון הגדול במיוחד שלנו.
כמנהגנו, לא נוותר גם על מפגש טעימות מודרך: ביום שישי האחרון של החודש (31.5) יתקיים מפגש טעימה משובח ומרתק שיציג את מגוון הסינגל מאלטים המגיעים מסקוטלנד (פרטים והרשמה דרכנו).
לצד כל אלה אנחנו מקפידים לצייד את הלקוחות שלנו במתנות קטנות עד גדולות: מתחתיות וכובעים, דרך כוסות קריסטל מהודרות ועד פלסקים מלאים בוויסקי.
בין מותגיי הוויסקי המשתתפים בחודש אפשר למצוא את בלוויני, באומור, גלנפידיך, גלנליווט, ניקה, סינגלטון, קרגנמור, טליסקר, טומטין, לפרוייג, דלוויני, אלייג'ה קרייג ועוד.

הנה התפריט:
שבוע 1 : עודף מ 50-
טומטין 12 (היילנדס) 42
39 באומור לג‘נד (איילה) 54
39 אוכנטושן קלאסיק (לואולנדס) 49 - נשתה על שותפתי למזימה והיה גדול!!!
49 גלנפידיך 14 (היילנדס) 60
49 טוברמורי 10 (ה אי מאל) 59
49 בלוויני 12 דאבל ווד (ספייסייד) 59
49 אוון וויליאמס סינגל ברל (ארה“ב) 59 - שתיתי אותו בתור חובבת בורבון וזה היה פשוט חוויה אדירה, לקינוח קיבלנו צ'ייסר של אותו מותג עם דבש, אדיר!
שבוע 2 : הקלאסיקות
49 באומור 12 (איילה) 65
45 גלנליווט 12 (ספייסייד) 59
45 לפרויג 10 (איילה) 54
54 גלנקינצ‘י 12 (לואולנדס) 65
54 קרגנמור 12 (ספייסייד) 65
65 ניקה מהחבית (יפן) 75
שבוע 3 : מועדון ה 15-
54 דלוויני 15 (היילנדס) 65
54 גלנפידיך 15 (היילנדס) 65
59 גלנליווט 15 (ספייסייד) 75
סינגלטון 15 (ספייסייד) 59
70 בלוויני 15 סינגל ברל (ספייסייד) 80
שבוע 4 : הנפילים
54 טליסקר 10 (ה אי סקיי) 65
54 אלייג‘ה קרייג 12 (ארה“ב) 70 - נטעם גם הוא, לחובבי הכבול הוא מעולה, אני פחות התחברתי אליו
59 ברוכלאדי כרמל פיניש (איילה) 75
69 איילה מיסט 17 (איילה) 85
69 גלנליווט 18 (ספייסייד) 75
75 ניקה פיור מאלט (יפן) 85
* * * *
 גם האוכל במקום משובח ונותן פייט לויסקי, החל מקרפצ'ו דרך דג מלוח, פירות ים וספייריבס אדירים.

כנסו לאתר: normajean.co.il, לכו ללגום ולטעום: אליפלט 23 תל אביב, יש חניה בשפע!!! וחינם







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...