יום שישי, 14 בדצמבר 2012

יקב שושנה, רק משתבח

אתם זוכרים את המשפט האלמותי של יוסף שילוח ז"ל: כוח שושנה, כוח שושנה, זה בדיוק זה, כבר כתבתי הרבה על היקב הקטן עם האישה הגדולה שהקימה אותו, אבל כל פעם מחדש אנני נפעמת מהטעמים שיוצאים מהיינות המשובחים.
הגדילה לעשות רותי בן ישראל, לשעבר מיקבי כרמל והיום אוצרת יין עצמאית וחיברה את היקב לטעמים ואנשים ויצרה תמהיל מעניין בערב מענג.
אני מכורה ליקב והרעל שלי זה הסירה שהיקב הזה מפיק, סליחה שושנה מפיקה במו ידיה, אבל מי שטעם את הרוזה פומה 2010 שלה, מתמכר בקלות רבה ליין מיוחד במינו שעשוי מבלידינג וישב 11 חודש בחבית, וזהו אזל ונגמר.....מחכה לטעום את אחיו יליד 2011.......
החיבור של קברנה 07 עם אנטיפסטי קלוי, סלט של סלק, סלרי ותפוחי עץ ושעועית ירוקה עם רוטב עדין ושומשום היה מוצלח, גם לחם האגוזים והחמאה העיפו את היין הזה לשמים.
אחריו באו הבלנד 06 והסירה 07, שני יינות מופלאים עם טעמי פרי בשל, כמעט צימוקי ששודכו לפרגיות מתקתקות, בשר רך ואורז הפתעות.
ולקינוח...................יין קינוח בסגנון פורט שישב הרבה הרבה זמן בחבית ישנה וליווה בחן שוקולדים וקפקקייס שוקולד עם דובדבני אמרונה וקרס מסקרפונה מעל, להתעלף מהיין ומהקינוח.





שילוב של שתי נשות יין שיודעות את העבודה היטב בערב כזה, מקפיץ את תרבות היין פה בארץ כמה רמות למעלה.....כדאי לעקוב אחרי המיזם של רותי, לא תתאכזבו וגם כדאי שיהיה לכם כוח שושנה במקרר היין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...