יום שבת, 1 בדצמבר 2012

הקלות הבלתי נסבלת של מחירי היין בארץ

בפרלמנט היין שלי, דיסקסנו בטוב ליבנו ביין (אח"כ אספר מה שתינו) על הקלות הבלתי נסבלת של גביית מחירים מטורפים על ידי יקבים בישראל, על זה שאנשים שלא מבינים ביין עוסקים ביין ועל כך שהיקבים בארץ מזלזלים בלקוח שלהם.....
נתחיל בקטע המחיר: גביית מחיר מעל 120 ש/ח לפעמים נראה לי מופרך וזה המחיר ביקב, היינות בארץ טובים אבל אין הרבה כאלה שאני אשלם מחיר גבוה, צריך להיות יין מאד מיוחד שאני אסכים לשים עליו סכום כסף של 150 ומעלה, לפעמים אני חושבת שזו חוצפה מצד יקבים לדרוש מחירים כאלה ולא על יינות מתיישנים.
בגלל המחירים הללו הרבה מאד אנשים מפסיקים לרכוש יין! כן כן יש ירידה במכירות ומי שיגיד לכם אחרת, לא מספר את האמת.
יש עודף יין בארץ, כי גם היבואנים החליטו להביא יינות טובים במחירים סבירים שחלקם מחצית מיינות ישראלים, למשל יקבי רמת הגולן דרשו 140 שח על T2 יין בסגנון פורטוגלי, כן ממש, אפילו לא ליד, כאשר יש בארץ יצרן אחד (נטופה) שעושה יין דומה לפורטוגלי במחיר שפוי, יש יבוא במחיר מצויין ליינות פורטוגלים מעולים.
אני בעד לקדם יינות ישראלים אבל לא בכל מחיר ובטח לא בכל טעם.
שאני אומרת לא בכל טעם זה אומר שהיין לא מטופל כראוי, החביות לא נקיות, צנרת שלא מטופלת, חדרי חביות מלוכלכים והכל בסופו של דבר  פוגע ביין ובי כלקוח, לצערי הרב שפכתי כמה וכמה בקבוקים לכיור בגלל טעם פטרייתי חזק, ריח שמרים נוראי, יין מחומצן, ישנם יקבים שחדרי החביות שלהם היו לא נקיים ואני הערתי על כך, בפעם הבאה שאבוא, כמובן בלי התרעה ואראה חדר חביות מזוהם היקב הזה גמור בעיני......בדיוק כמו במסעדות.
יש לאחרונה טרנד של כל מיני עסקונה כאלה שמתים לחתוך קופון שמן על חשבוננו, אלו הם מתווכי היין, כן זן חדש של אנשים שלא מבינים ביין בשום צורה ומוכרים יינות במחירים שנראים זולים אך בבדיקה מקיפה הם ממש לא, בנוסף הם לא מוכנים לתת מידע איפה אוחסן היין וכיצד, בפנייה ליקבים מסתבר שאין להם קשר לאותן עסקאות, ראו הוזהרתם מעסקאות זולות של יין ואלכוהול, אלא אם בדקתם עם היקב או היבואן שאכן אותו מתווך  מאושר על ידם למכור את הסחורה, אחרת נפלתם לספסר יין זוג ז' ומטה.
בנוסף לכל הצרות האם ידעתם שיקבים גדולים בארץ הכניסו שותפים שלא מתחום היין על מנת להזרים כספים? לא? חבל, תתחילו לעקוב כי אנחנו עוד "נשתה" יינות פטישים ולא יינות מעולים.

טוב אז מה שתינו:
ג'יימס 10 של סוסון ים, אחד מהשנין בלאן הטובים שיש
רוזה 10 -  ג'סקלה, פריך וטעים
רוזה 10 -  יקב שושנה, אחד האהובים עלי
MASSI אמרונה 2003, שלצערי היה גמור
אניגמה 07 של מרגלית -  היין היה בעל  ריח פטרייתי מובהק, טעם מר לכל האורך, חבל על הכסף
גוגין 02 - יקב כץ יין בסגנון פורט, נעים מאד לפה ולאף הלך יופי עם קינוח השוקולד  ועזר לנטרל את הטעם המר של מרגלית

אל תכניסו מהר יד לכיס, תבדקו היטב היכן וממי אתם קונים יין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...