יום חמישי, 12 ביולי 2012

אי, רומניה רומניה

מה עולה לכם לכם בראש שאתם שומעים את השם רומניה? רומני גנב, מאמליגה, מימוצ, דרקולה, שום, בדיחות על רומנים וכו', ומה עם יין? לא, לא רותם בקבוקי ענק של מונפטלר שמוכרים 10 ב10 אלא יין משובח שיכול לשבת בשקט אצלכם במקרר ולהנעים את זמנכם גם אם אתם לא מתפוצת הקרפטים.
אמש התכנסה חברה גדולה של אוהבי יין ואוכל במסעדת ממליגה החביבה בחיפה לאכול אוכל רומני ולשתות יין רומני טוב  שמייבאים לארץ.
הרעיון לקיים ארוחה שכזאת בא מהאיש שבעיני הוא האורים והתומים בנושא היין, אנדרי סוידן שגילה את הפוטנציאל הגלום ביינות הללו.
לא אכלנו קבב, פטריציאן וסטייק לבן, אבל כן אכלנו סלט חצילים, איקרא וכבד קצוץ, קציצות בשר עם פירה ושום, ממליגה עם כרוב ממולא ופאפאנש שווה לקינוח והכל לווה ביינות לא רעים בכלל לבנים ואדומים מבצירים של 2009 ו 2010
אלמלא ידעתי שאלו הם יינות רומנים לא הייתי חושבת שמרומניה תצא הבשורה.
הלבנים היו יבשים ופירותיים כראוי, והלכו יפה עם האיקרא החצילים וגם עם קציצות הבשר, אפילו לביבות תפוחי האדמה של מנת הביניים הלכו יפה עם יין לבן.
האדומים שרובם שוהים בחביות של 350 ליטר היו מרוכזים מאד, סגורים עדיין אבל לאחר זמן מה הם נתנו פייט יפה לקציצות בשר ולכרוב הממולא, יחד עם הפאפנש לקינוח היין האדום היה כבר ידידותי למשתמש.

חפשו את המותג NOMAD או FAURAR ותקבלו יינות טובים במחירים טובים, כמובן שניתן להשיג אותם בספיישל ריזרב בחיפה





מרסי פרומוס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...