יום שישי, 29 ביוני 2012

אמפורה, ההשקה

אני יודעת שאני מכורה, מכורה ליינות של אמפורה, מכורה ליקב ולצוות, לפחות פעם בחודש אני נוחתת במקום הזה שמזכיר לי יותר מכל את טוסקנה, לוקחת לי בקבוק יין וגבינות ומתחרדנת בשמש.
הצוות המוכשר והמקצועי יודע את עבודתו ומנעים את הזמן.
היינות מדוייקים להפליא וכייפים לשתיה ויש בינהם כאלה שאסור לפתוח אותם בשלוש שנים הבאות כי רק אז, אולי הם יהיו מוכנים אלינו.
היום הושקו שלושה יינות ורק אחד מהם ימכר ביקב בלבד!
הבלאן דה נואר, אותו סמוק לחיים שהופק מענבי קברנה ומרלו והוגש קר כדבעי, היה פתיח מעולה להשקה, יין עם אף פרחוני ופה מלא ליצ'י, אננס ואיזה לימונית קלה שכל ארוחת דגים תשודרג אלף מונים איתו, כל שקיעה  מול הים תהיה זהובה יותר עם בקבוק שכזה. רק ביקב!!!!!!

רייטון 08-  24 חודש חבית, הניבו יין כבד ומחוספס קמעה, העץ עדיין שולט, לטעמי, קצת קשה להריח את היין כי האלכוהול עדיין היה התו העליון, לאט לאט הגיע הגיע איזה ריח פלפל שחור שנבלע בריח עצי, בפה הסיומת הייתה ארוכה ומרירה מידי, עם מעט פרי, היין הזה הוא ממש לא לשתיה עכשיו, אלא בעוד מספר שנים נוכל להתענג עליו באמת.

מד רד 08 -  12 חודש בחבית, יין שמוכן לשתיה וגם מוכן לישון עוד קצת, החבית רק היטיבה עמו ולא השתלטה עליו, היין רגוע עם אף מלא פרי ושוקולד, בפה הפרי הראשוני היה משהו מתוק, סיומת ארוכה ומאד נעימה, קצת קקאו בסוף מן מתוק-מריר כזה.









שלא נדבר על הגבינות הטובות הלחמים והשוקולדים של מישי, חגיגה אמיתית לאוהבי יין!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...