יום שבת, 16 ביוני 2012

זילות בענף היין

יש לעם ישראל, נטיה להרוס כל חלקה טובה, לדפוק את הזולת ולחייך, כך קורה בענף היין, ענף יחסית חדש  בארץ שמגלגל כספים, יחסי ציבור ומספק הרבה מקומות עבודה, אבל בקצב הנוכחי ובצורה הנוכחית הענף הזה ימות לפני זמנו.
נתחיל במיסוי המטורף של יבוא יינות מחו"ל והצפה של יינות גרועים מיקבים עלומי שם מחו"ל, שוב פועל יוצא של גזירת קופון על חשבון הצרכן, איחסון היינות בארץ וההובלה שלהם הם בדיחה , שוב על חשבון הצרכן, הכנסו לסופרים לכו למחלקות היין וראו כיצד מאחסנים שם יינות, לא בטמפרטורה מבוקרת, לא בשכיבה, תחת אורות בוהקים, בקיצור הורגים את היין ואנחנו משלמים, גם ההובלה של המשווקים\יבואני היין לעיתים קרובות מאד רוצחות את היין באיבו.
במדינת ישראל הלא מאד קרה, לשנע יין בטמפרטורת רכב,  קילומטרים רבים זה פשע ללא עונש.
ואז מגיע היין במסעדות, רובן לא מחזיקות יינות בתנאים אופטימליים, בקבוקים פתוחים נחתמים בחזרה בפקקים המקוריים ולא בואקום, בקבוקים פתוחים נשמרים בחוץ במקום חם, המזיגה לא נעשית ליד הלקוח כך שבאמת אין מושג מה נמזג ומאיפה.
והמחיר? שערוריה גם הוא, לשלם במסעדה 120 ש"ח על בקבוק שנמכר לצרכן ב80 שח ולמסעדה ב 55 ש"ח זו שערוריה , מעדיפה לשלם דמי חליצה ולהביא את היין שלי מהבית.
אנחנו אוהבי היין חייבים לעצור את השעון פה ועכשיו או שבעוד 5 שנים נחזור לשתות צ'ארלס רובין, קונדיטון ויין פטישים ולהרבה אנשים פשוט לא תהיה פרנסה.

קראו ושתפו, תודה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...