יום שישי, 10 בפברואר 2012

שוק היין הישראלי - לאן הוא הולך?

שמועות שרצות בין הכרמים מספרות ש 2012 לא תהיה שנה טובה ליין, ולא מדובר בבציר, מסתבר שמי שיש לו אויר לנשימה ישרוד ומי שלא, יעלם מהמפה, בכלל בכל העולם יש 50% עודף ביינות, מורידים מחירים לריצפה ורק פה המחיר עולה ותופח כאילו באמת היינו הבנים של רוטשילד או של ביל גייטס.
אם בסופר נקנה יין תוצרת חוץ במחיר 35 ש"ח והוא יכול להיות גם טוב אז למה לשלם 150 ומעלה ליין שיכול להיות בינוני?
אי אפשר להעמיס את הוצאות היקב, יוקר המחיה ורווח עצום על גב הקונה, יקבים חייבים להיות שפויים במחירים, במסעדות, התמחור חייב להיות הרבה יותר נמוך, לא יתכן שאני אשלם 130 שח לבקבוק שבחוץ נמכר ב 100 שח ולמסעדן הוא נמכר ב79 שח כולל מעמ, כאילו, יש גבול לחזירות.בהרבה מקרים אני מעדיפה לשלם דמי חליצה סמליים ולא לקנות יין במחיר מופקע.
הטרנד של יקבי בוטיק שפשה בכל שכונת וילות גרם לעליה של מחיר הענבים, לנטיעת עוד אלפי דונמים של גפנים והכי מצחיק? שישראלי ממוצע בכלל שותה רק 6 ליטר לשנה במקרה הטוב, לעומת הצרפתי ששותה פי 10 ויותר או האוסטרלי ששם היין הוא בפיקוח ממשלתי.
בועת היין כמו בועת ההיטק והנדל"ן והדוט קום יכולה להתפוצץ כל רגע בפרצופינו ואנחנו עוד בתחילת הדרך של תרבות יין בארץ.
חייבים להיות יותר מחוברים למציאות, לדרוש פחות ולתת תמורה גדולה יותר, לעשות יין מאהבה ולא מאהבה לכסף ולתהילה, להקפיד על עשיה נכונה ותמחור נכון, להיות יותר קשובים לקהל ולא לארנק.

כי יין עושים מאהבה או לא עושים בכלל, ואם אתם רוצים להתעשר מיין, תדעו לכם שגם רוטשילד לא עשה את הכסף שלו מיין, וכל השאטואים הגדולים סובלים מבעיות כלכליות.

שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...