יום שישי, 23 בספטמבר 2011

יריד יין ראש השנה

המקום הזה בקצה של מרכז קניות בחיפה משמש בית חם לאוהבי יין וקוראים לו ספיישל רזרב, אנדריי סווידאן הבעלים והוגה הרעיון, יודע יין מהו ומעתיר משנתו על הסובבים, שלוש פעמים בשנה, ראש השנה, פסח ושבועות מתקיים בחסותו יריד יין עם מיטב תוצרת הארץ.
השנה בגלל שראש השנה נפל סמוך לבצירים, השתתפו מעט יקבים אבל כל אחד היה פצצה והיו גם הפתעות שעליהם אני אספר לכם עכשיו.

נתחיל ברמי בר מאור, יקב קטן בזכרון שלוקח ענבים מתל פארס ברמת הגולן, בציר 09 קברנה בלבד, 15 חודש בחבית צרפתית של סגין מורו יין שהפתיע בטעמו המדוייק, פילפל, פירות יער, שוקולד, אף חף מעץ, תענוג לשתות עכשיו, תענוג גדול עוד שנתיים. רמי הביא בקבוק מחבית של 2010 שגם הוא הבטיח להיות גדול.

יקב שטרן הביא יינות טובים כרגיל והכי שווה היה קברנה שירז מרלו09, בלנד מאוזן, נקי מטעמי עץ חריפים, אף מלא פרי ומינרלים, יין מוכן לשתיה וגם מוכן לישון עוד כמה שנים טובות!

המרלו ברברה 06 של אמפורה, חוויה צרופה ועונג צרוף לשתיה, 10 חודשי חבית עשו לו טוב, לבחור הזה והעצימו את טעמי הברברה.

צלע החרמון, יקב קטן וכשר דרך אגב שעושה יינות נהדרים השיק ביריד את הקברנה 08 וקברנה רזרב 09 מכרם עלמה, רבותי, שאפו! היין על גבול המצויין והשלמות, מעט מטעמי וריחות העץ העזים שהיו בהתחלה נעלמים אט אט ונשאר הפרי עצמו.

וההפתעה הלפני אחרונה להערב פינו נואר צובה 08, לא קל העינב הזה, לא לגידול ולא לשתיה, מי שפינו נואר עושה לו אסוסציה של יינות רומניים בשקל תשעים, שישכח מזה, אחד היינות הטובים ששתיתי בארץ מהזן הלא פשוט הזה, יין טוב לשתיה מיידית!

היו עוד יינות ויקבים, כמו ברקן סגל, כרמל, קסטל, אור הגנוזתשבי , עמק האלה
אבל גולת הכותרת והפתעת הערב היה יקב זאוברמן, מרלו זאוברמן ספיישל אדישן 08, קולולולו! יקר אבל שווה כל טיפה וכל מילה מיותרת.

חכו ליום שני, אני אעלה התאמת יינות למאכלים שאוכלים בראש השנה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...