יום שישי, 12 באוגוסט 2011

תשבי שהוא לא אליהו

יקבי תשבי הוא יקב עם מסורת ארוכת שנים של כורמים וייננים שבשנים האחרונות יצא מתרדמתו ועושה יינות טובים בסדרות שונות, מהפשוטות עד לריזרב שכל מקרר יין חייב אותו. הענבים באים מאיזורים שונים בארץ, החל מרמת הגולן, דרך מישור החוף ועד לשדה בוקר, דבר המעשיר מאד את טעמי היין, יינות שנעשו מסינגל ויניארד, אותו זן מאזורי גידול שונים הם חוויה לחיך, רק אז אפשר להבין איך כל סוג אדמה נותן ליין את בסיסו.
ביום רביעי הייתי בארוחת טעימות שלוותה בהשקת של סידרת אסטייט של תשבי, הארוחה במסעדת שוקה בקריות שהיא מסעדה כשרה לוותה במספר יינות מצויינים של הסדרה הזאת, הסוביניון בלאן שעוד חצי שעה בקירור היה מוצלח יותר, קברנה סוביניון מיקב שעל 07 שישב בעץ שנה דבר שהורגש היטב, היה אמנם צעיר ומלא טאנינים אבל בהחלט נתן פייט יפה לבשרים, השיא הוא השירז 07 סינגל ויניארד שלא סונן והיה חוויתי, עוצמתי, מלא פירות בשלים ועדיין לא הגיע לשיאו, יין כזה עם סטייק טוב הוא שילוב מעולה, ויין שכזה בעוד שנה יהיה אפילו טוב יותר.
סדרת הריזרב של היקב במיוחד הקברנה 04, 06 ו07 הם יינות בעלי עוצמה וגוף, יין שלא מבייש יין צרפתי טוב, היינות שנתיים בחבית, מלאי פרי, פלפל שחור, וארומות של קפה משובח יכולים להיות מתנה נהדרת לכל חובב יין, הם גם נוסעים טוב לחו"ל.
לתשבי יש גם ברנדי משובח, קצת יקר במחיר אבל לחובבי הז'אנר שלא רוצים להוציא מאות שקלים, התחליף הזה בהחלט טוב.
יקב כזה שנותן מענה לכל כיס וטעם הוא בהחלט ברכה בארצנו, ומי יודע מה ראשי התיבות של תשבי?

אני בהחלט חושבת שמסעדות שמתחברות ליקבים ונתנות ליין במה מכובדת זה מעולה, כך נוכל להרחיב את השכלתנו ביין, רק לא להגזים במחיר, כי כולנו יודעים שלמחיר גבוה יש בסופו של דבר מחיר כבד.
יין שנמכר בחנות במחיר של 90 ש"ח לא יכול להיות מתומחר במחיר של 150 במסעדה, זו חמדנות לשמה, גם כדאי שבעלי מסעדות יגדילו את האופציות של יין בכוסות, כך יוכלו לטעום ממגוון רחב יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...