יום שישי, 5 באוגוסט 2011

זמן בציר זה עכשיו

אוגוסט זה פה והגפנים מוכנות לבציר, שעות הלילה והבוקר הן הכי טובות לבצור, לכן האורות שתראו במקומות מסוימים בארץ זה הבוצרים ברינה ולא חייזרים שבאו לטעום את ענבי הארץ.
נקווה שבציר 2011 יהיה טוב יותר, 09 ו 2010 היו בצירים בעייתים במקצת, מיעוט של גשמים, קור לא מספק, חמסינים ורוחות עזות עצרו את תהליכי ההבשלה מוקדם מהרגיל והיבול לא היה מספק בטעמו, בצבעו וברמת הסוכר והחומציות, לכן בואו נחזיק אצבעות שבציר 2011 יהיה משובח, למרות שעוד ביוני היו גשמים, היה חורף קר מספיק עבור הגפנים. רוב הבציר בארץ בעיקר בכרמים הקטנים נעשה באופן ידני, כך מגיעים ליקב ענבים שלמים ולא פצועים וללא ענפים וזמורות ירוקות שבזמן הקרשינג הם מתערבבים בין הענבים ונותנים טעם לוואי של מרירות ביין.
לשימחתנו יש לנו מספר אזורי גידול שונים בארץ מצפון ועד דרום, אדמת חרסית וגיר, אדמת בזלת, אדמת חמרה ואדמת חול, קור וחום ולחות, די אידאלי לגידול גפן מסוגים שונים ולראיה, כנות שונות של ענבים שלא גדלו פה מעולם השתרשו יפה ומייצרים מהם יין נהדר, כנות של סנג'ובזה, פטיט סירה שלא יכולות לגדול בכל מקום השתרשו בארץ ומגדילים את המבחר של הזנים.
בהרבה מקומות כרמים שננטשו חודשו ויש יבול טוב גם בשנים שחונות וקשות.
אם בא לכם צרו קשר עם היקבים הצטרפו לחגיגות הבציר, זה שווה, זה חינוכי וזה שלנו.

בלי יין לא נתחיל סופ"ש - בחום הזה הכי כיף לשתות יין קל, לבן לסוגיו, רוזה או אדום קליל, ההמלצה שלי לקחת יין מזן גוורצטרמינר להכניס אותו למקרר לאיזה שעתיים ולהתענג עליו אח"כ עם או בלי אוכל.
והאהובים עלי:
1. גוורצ אלזסי לא משנה של מי, כל יצרן עושה יין טוב
2. כרמל סידרה אזורית
3. פתורה - דרדונה וגוורץ
4. יקב בינימינה
4. צרעה
5. טפרברג

שבת שלום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...