יום שישי, 20 במאי 2011

קצת תרבות...........

בגלל הברונכיטיס אבד לי החשק ליין(אסון לאומי), למעט שתי כוסיות של יין לבן של ראקנטי ששתיתי במסעדת טוטו לא באה לקירבי כבר שבועיים טיפת יין, :( אבל חייבים לכתוב אחרת............. לכן היום תקבלו טיפים כיצד לקבל את היין שהזמנתם במסעדה\בר, קצת תרבות....
אם בא לכם כוס אחת של יין זכותכם, לא כולם חייבים לקנות בקבוק במסעדה ולא לסיימו, ברוב המסעדות יש מספר זעום של אפשרויות ליין בכוס וחבל, אם המיבחר היה רחב יותר החשיפה הייתה רחבה יותר ורוב הסיכויים שבביקור הבא כבר תזמינו בקבוק מההוא שהיה הכי טעים, ביקשתם כוס וקיבלתם אותה לשולחן? תחזירו ומייד, בקשו לראות את הבקבוק ושימזגו לכם מולכם, במידה והבקבוק פקוק עם הפקק המקורי, דלגו ומהר, לכו תדעו מתי הוא נפתח והיכן הוא נשמר, למעט יין לבן, לא שומרים יין במקרר!! מסעדה שמגישה יין אדום עם פקק מקורי מהמקרר אצלה לא שותים יין בכוס!!
הזמנתם בקבוק יין לבן? ולא הגיע שמפנייר לצנן אותו במשך הארוחה? בקשו ומייד, יין לבן\רוזה\נתזים שמתחמם זה לשתות שתן וסליחה על ההשוואה.
גם הכוסות חשובות, נכון שלא מגישים לכם בכוסות של רידל וכאלה, אבל כוסות סוג זין יהרסו את היין, תעמדו על כך!
בדקו את הבקבוק לפני הפתיחה, געו בו, אם הוא חם תבקשו להחליף, בקשו לראות היכן מאחסנים את היין, זכותכם, כי יין במסעדה זה לא דבר זול ואתם רוצים לדעת שיין קיבל יחס טוב לפחות כמו האוכל, ישנן מסעדות שמחזיקות מלצר יין התיעצו איתו בשביל זה הוא כאן, ספרו לו מה אתם רוצים לאכול, מה התקציב שלכם ליין והוא כבר ידאג לכם.
תדאגו שיפתחו את היין לידכם, בידקו את הפקק, אם הוא מתפורר תחליפו את היין, בחרתם יין שהתיישן? בקשו דקנטר, כך שהיין יפתח ויתפתח יפה בזמן האוכל, הזמנתם מספר בקבוקים, בקשו שיגישו לכם אותם לפי סוג האוכל.
אל תהססו להחליף את היין, לשאול להתיעץ או לוותר אם לא נראה לכם, הכסף שלכם, ואתם לא חייבים להוציא הרבה כסף על יין נחות או לחילופין יין טוב שהרגו אותו באיחסון לקוי.

שבת שלום ורק בריאות!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...