יום שבת, 2 באפריל 2011

יקבים שאיילת אוהבת - ישראל

שבת שלום חברי הלומי היין
עד פסח אני אעלה פה רשימה של יקבים שאני אוהבת במיוחד בארץ ובחו"ל עם המלצה על יינות לשתיה ויינות ליישון או כמו שאני קוראת להם יינות להשכבה.
נתחיל?
במקרר היינות שלי יש העדפה ברורה לשני יקבים: יפתחאל ואבידן, למה? הם טעימים לי, חוץ מזה יש לי נציגים מכל מיני יקבי בוטיק אחרים בארץ אבל זה לשבוע הבא.
נתחיל ביקב יפתחאל -  מיקום: אלון הגליל קצת לפני צומת המוביל, בבעלות של צביקה אופיר
היקב מתמחה ביינות העשויים מפטיט סירה החל משנת 2004 ועד היום, ריזרב או לא היינות נפלאים עשויים טוב, מלאי טעם ופרי, הסנג'ובזה אותו זן איטלקי נקלט יפה ביקב וה2004 שלו יין מאוזן להפליא ילך נהדר עם סטייק טוב.
יש גם רוזה סמוק נהדר לקיץ, שירז שעדיין לא אמר את דברו וקברנה שיכול לשבת עוד בבקבוק וזה רק יעשה לו טוב.
תגיעו בשבת לשם המקום מתוק, יש גם דבש מהמיכוורות של צביקה והוא לא פחות טעים, תתטעמו מהיין הנהדר ושימו לכם כמב בקבוקים בצד, הרווח כולו שלכם, אההה ד"ש לצביקה ממני.

נזוז למרכז?

יקב אבידן - מיקום: קיבוץ אייל, ליד ססלוב, בבעלות משפחת אבידן יקב נשי, אמא צינה והבת שירה מככבות
מה אומר? הרבה בקבוקים הלכו בדרך כל יין מהיקב הזה, יש כאלה שאף לא ישוחזרו כרגע, כמו הלבן המופלא פטיט סוליי אבל הרוזה טוב מאד מאד
מה עוד טוב?
 בעצם הכל, יש נם יינות שמיועדים בגדול לישון היטב כמה שנים כמו המורבדו והקברנה, sixinone,שישה זנים בבקבוק אחד ניתן לשתות עכשיו אבל גם עוד שנה שנתיים
MORE, יין מתוק עשוי הסגנון הריצ'וטו ילך נהדר עם מנות אחרונות אבל גם עם כבד קצוץ
רובי, יין בסגנון פורט, מתוק ויבש מעדן לקינוח ולבישול אני עושה איתו את הממרח כבד יוצא אש!!!!
השירז, הגראנש, הקברנה כולם עשויים עם המון לב
אוקצור, לכו ליקב תעשו סיור, תשתו יין תמסרו דש לחברה ותשאלו על השירז 05, אם יש עוד! שווה להשקיע את הכסף ביין הזה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...