יום שישי, 18 במרץ 2011

מלאו אסמינו בר וייקבנו יין

לא, אני לא הולכת להלאות אותכם על ההיסטוריה של היין פה ובכלל ובטח לא גפנים עתיקות וכו', דווקא השורה הזו בא לספר איך התפתח תחום היין בישראל מימי הברון וכרמל מיזרחי דרך יקבי תישבי ובנימינה, רמת הגולן וכלה ביקבי בוטיק וגארז'.
החלוץ של יקבי הבוטיק היה איש ענק תרתי משמע עם חזון שבא לקיבוץ ואמר אנחנו נעשה יין....רוני ג'יימס  ז"ל היה ממובילי הטרנד של יין ביקב קטן בישראל, קראו משוגע ולעגו לו אבל רוני עם הכוח שלו והחיוך הראה להם מאיפה נוזל היין עד יומו האחרון.
יקבי צרעה גדלו והם כבר לא כלכך בוטיקיים ואת הטאץ' של רוני אי אפשר לשחזר אך עדיין הם עושים יינות טובים ומשמרים את חזונו של ענק היין שהלך בטרם עת.
אט אט קמו יקבים בכל פינה חלקם פה חלקם אינם כבר, חלקם לקו בפלצנת וחלקם מדשדשים, אבל כולם עשו, עושים ויעשו יין.
יין זה עניין של טעם וכל אחד וטעמו הוא הטעם בא  מהאדמה שעליה גדלה הגפן, השמש, הקור, הגשם, בציר, תסיסה , חבית וכמובן ידו של היינן.
חתימת יד היינן היא משהו שניתן לזהות בקלות גם אם אותו איש עבר מיקב ליקב, טביעת אצבע שלא משתנה.
ביקבי הבטויק והגארז' שאין להם יינן קבוע לוקח קצת יותר זמן לפתח טביעת אצבע, הרבה ניסוי וטעיה, הרבה טעימה ותהיה גם הרבה יין נשפך לחינם לאחר תקלות כאלה ואחרות.
אבל העיקר שהטרנד תפס ושוב שותים יין טוב בישראל!

חג פורים שמח ושנכנס יין יצא סודה!!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יין נשי בגולן

 נשים יינניות זה לא דבר חדש בעולם, בארץ  יש עוד הרמת גבה למרות שיש ולא מעט נשים יינניות, כמה מהן בעלות יקב משלהן? לא הרבה, אפשר להזכיר את צי...